Indøks Veldedige Initiativ

IVI koordinerer det veldige arbeidet på INDØK. Hvert år samler vi inn penger til en ny veldedig organisasjon. Hovedarrangementet vårt er Auksjonskvelden, en festfylt aften der Indøkere fra alle trinn samles og byr på både det ene og det andre til lommebøkene sier stopp.
Vi ønsker også å spre så mye kunnskap og engasjement om veldedighet som mulig blant indøkere. Dette gjøres gjennom foredrag og andre arrangement. Her er det kun IVI-medlemmenes kreativitet som setter grenser! Hvis du har en idé, vil vi mer enn gjerne høre om den! I tillegg til dette driver vi mye intern skolering om nettopp veldedighet, veldedige organisasjoner og globale spørsmål.

Mottakerorganisasjon 18/19 Sanku Project Healthy Children:
Året 2018/2019 samlet vi inn penger til Sanku / Project Healthy Children, en organisasjon som driver med næringsberikelse av mel i Tanzania. Ved hjelp av deres svært skalerbare teknologi har Sanku nådd over 1,8 millioner mennesker med mikronæringsberikende mel i de områdene hvor tradisjonell storskala nærings berikelse ikke kommer til. Da mangel på disse nærigstoffene kan forsake intellektuell funksjonshemming blant barn, barselsdød og blindhet, er Sankus arbeid med på å redde liv i disse områdene. Trykk på denne linken for å lese mer om Sankus arbeid: http://projecthealthychildren.com/

Hvis du vil holde deg oppdatert på det vi driver med i løpet av skoleåret, anbefaler vi å like oss på Facebook her: https://www.facebook.com/IndokAid/. Du kan kontakte oss via Facebook-siden vår eller en av oss i lederparet direkte om du lurer på noe - vi slår gjerne av en liten prat!

Lederpar 19/20

Anna Christina Thorsheim