Hytteinformasjon

Generell info

De to identiske nabohyttene ligger idyllisk til, kun et steinkast unna Stølen alpinsenter i Oppdal, med adresse Landsbygrenda A2 (Oksen) og A3 (Bjørnen), 7340 Oppdal. Hyttene ligger 12 mil unna Trondheim, og ca. 4 km unna Oppdal sentrum hvor man finner et bredt utvalg av matbutikker samt et par kjøpesentre.

Hyttene har flere bruksområder; alt fra strategiske samlinger og egne arrangementer til sosiale, spontane venneturer. Det er en gyllen mulighet til å få en liten pause fra det travle bylivet.

Indøks egne hyttestyre arrangerer flere forskjellige turer i løpet av året. Dette er en flott mulighet til både å bli kjent med hyttene, området rundt hyttene, og å bli kjent med andre indøkere på tvers av klassetrinnene. Hyttestyret har det daglige ansvaret for drift og utbedring av Indøkhyttene, organisering av utleie og felles hytteturer.

Vi ønsker dere hjertelig velkommen!

Hyttenes standard

Med sine to etasjer, er Bjørnen og Oksen estimert til å romme 20 personer per hytte. Den generelle standarden er tilnærmet lik et vanlig bolighus. Hyttene har innlagt strøm og vann samt at de også har WiFi.

I første etasje finner du to bad, hvorav ett med badstue, og tre soverom med tre til fire sengeplasser per rom. I andre etasje ligger stue, kjøkken og et fjerde soverom med sengeplass til tre. Dette gir totalt fjorten sengeplasser på hver hytte og ekstramadrasser til de resterende seks det er estimert med. Dyner og puter til alle tjue ligger tilgjengelig, men laken og sengetøy må medbringes.

Kjøkkenet er utstyrt med det mest nødvendige av hvitevarer, i tillegg til kaffetrakter, vannkoker og vaffeljern m.m. Basiskrydder og olje til steking skal også være tilgjengelig.

På hyttene ligger det et bredt utvalg brettspill, samt kortstokker. I stua står det anlegg med AUX-kabel.

Buss

Kom deg til Oppdal med NOR-WAY Bussekspress eller Lavprisekspressen

Bil

Sixt: pris ca. 1000,- for en helg, ekskl. bensin. Kjøretiden er ca. to timer.

Tog

Ta toget med NSB til Oppdal for en billig penge.

Taxi

Taxi fra togstasjonen til hyttene tar 5-10 min. Taxi Oppdal, tlf: 72 42 12 05

Aktiviteter

Sommer: I løpet av sommerhalvåret kan man delta på moskusturer, sykkelturer, fjellturer, rafting, golf, fallskjermhopping, jakt og fiske, rideturer, paintball og mye annet.

Vinter: I løpet av vinterhalvåret er det hovedsakelig alpint og langrenn som står i sentrum. Det alpine skiområdet er blant de største i Norge med 14 blå, 10 grønne, 10 røde og 5 svarte løyper, og normal skisesong er fra 15. november – 1. mai. Forholdene for langrenn er også gode med hele fem løyper som begynner ved Stølen, alt fra 15 km – 1,5 km løyper.

Se Oppdal Booking for mer info.

Veibeskrivelse

Kjør E6 sørover til dere kommer til skiltet som peker mot Stølen et par kilometer nord for Oppdal sentrum, og ta av opp til høyre. Når dere kommer til en containerplass (det er for øvrig her man hiver søpla på veg tilbake til Trondheim. Merk at åpningene er på størrelse med vanlige bæreposer, ikke svarte sekker), ta første til høyre og deretter raskt til venstre opp mot skitrekket. Dersom dere sliter med å finne frem, kan man søke opp Indøkhyttene på Google Maps, om ikke er Hyttestyret alltids behjelpelige med veibeskrivelser per telefon. Nummer finner dere her på nettsiden.